۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

حاجی خدابخش شخصیتی است که نام مبارزین بلوچستان را زنده کرد و ندای آزادی و آزادیخواهی سر داد.


حاجی خدابخش یکی از جنگجویان مشهور و شهرت یافته ی سرزمین بلوچستان بود که با تاکتیک های عملیاتی خود خواب را بر چشمان مزدوران رژیم سپاهیان و بسیجیان حرام نموده بود و نام خود را در لیست شیران ملت بلوچ در تاریخ به ثبت رسانید.
آری ! او با توانایی عملیاتی و تاکتیکی خود سربازان بدنام امام زمان را دیوانه کرده بود ، و ثابت کرده بود که جمکرانی های جنایتکار در مقابل تاکتیکهای نظامی او همچون طفلان شیرخوار به بازی گرفته اند.
او انسانی پرهیزگار و نیوکار بود ، همیشه پایبند نماز تهجد ، اعمال روزانه تلاوت قرآن و اذکار بود ، لبانش با ذکر الله آراسته بود.
حاجی خدابخش بعد از بیعت با شهید اعظم امیر عبدالمالک بلوچ ، به مبارزین جنبش روح توانمندی و دلیری و استقامت داد ، در جنگ ها در هنگام درگیری با دشمنان ، شجاعت و ایثار او از دور نمایان بود.او تمام ثروت و دارایی اش را برای جهاد و مبارزین وقف نمود و در این مورد از هیچ کوششی دریغ نورزید.حاجی خدابخش شخصیتی است که نام مبارزین بلوچستان را زنده کرد و ندای آزادی و آزادیخواهی سر داد.رژیم آخوندی بارها مخبران و مزدوران اجیر شده ی خود با پرادخت میلیون های تومان برای ترور حاجی خدابحش به کوهستانهای بلوچستان فرستاده بود اما چالاکی و زیرکی این شهید بود که چالهای مزدوران رژیم را واژگون ساخت.
در عملیات اخیر مبارزین جنبش در کوهستانهای سرباز در شب تاریک ، هنگامیکه دشمنان در کمین مبارزین نشسته بودند ، با خونسردی و اعتماد بنفس ساعتها با مزدوران جنگید و دهها مزدوران رژیم به درک واصل کرد ودر نهایت جان به جان آفرین داد و در راه عزت و آزادگی شهید شد.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد
ناکو وشدل

۱ نظر:

  1. فرمانده شهید حاج خدابخش شه بخش ، از بزرگان طایفه غیور شه بخش ، مبارزی خستگی ناپذیر بودند که همه زندگی و دارایی خویش را در راه حق ،عزت و آزادگی فدا نمودند و تا آخرین لحظه حیات خود ، به خواری و زبونی پشت کرده و هرگز در مسیر خود دچار لغزش نشدندو مانند کوهی استوار در برابر همه حیله های آخوندی از تطیع گرفته تا تهدید دلاورانه ایستادند و سر بندگی و زبونی فرو نیاوردند و نشان دادند که سرمچار به که می گویند تا اینکه جام شهادت را نوشیدند و نام خود را در تاریخ به نیکی در کنار شهدا و صلحا به ثبت رسانیدند .

    روحشان شاد ، یادشان گرامی و راهشان پاینده باد.
    شهلی بر

    پاسخحذف