۱۳۸۹ شهریور ۷, یکشنبه

نقش پاسگاه قطار خنجک(کتار خنجک) در قتل رانندگان


این پاسگاه در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر زاهدان و در محل دوراهی دومگ قرار دارد، تاریخ فعالیت نیروهای امنیتی به قبل از به قدرت رسیدن حکومت اسلامی به رهبری خمینی باز میگردد، بر ضلع جنوبی دیوار این پاسگاه عبارت" ما آمده ایم تا جنوب شرق کشور را به گورستان اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر تبدیل کنیم" نوشته شده است.دو سال قبل پایگاه دیگری در چند متری این پاسگاه بنا شده است که نیروهای مرصاد در آن مستقر هستند، این نیروها هر روز در تعقیب خودروهای عبوری هستند در طی مدت فعالیت این نیروها در آن پایگاه نه تنها کوچکترین کمکی به مردم منطقه نشده است بلکه دهها راننده بی گناه بر اثر شلیک مستقیم مرصادیها جان خودشان را از دست داده اند. پلیس راه زاهدان—خاش یکی از مراکز دایر شدن ایست و بازرسی و آزار و اذیت مردم توسط نیروهای مرصاد قطار خنجک است، این نیروها بسیاری از خودروهای عبوری را با برچسب قاچاقچیان سوخت توقیف می کنند.در میان این نیروها حتی یک فرد بلوچ وجود ندارد، همانطور که مطلع هستید بلوچها هرگز در پستهای اداری و امنیتی بکار گرفته نمیشوند، وجود این تبعیض ها عمده ترین منشا زد و خوردها در بلوچستان بشمار میرود.
بلوچی گپ

با سلام خدمت دوستان

وبلاگ بلوچی گپ پس از چندین بار فیلتر شدن در فضای بسیار نا امن بلاگفا و نقل مکان به آدرس های جدیدتر در همان فضا این بار برای نخستین بار فعالیت خود را در بلاگ اسپات آغاز میکند، نظر به اینکه فعالیتهای گذشته ما محتوی خبری، تحلیلی داشته لذا در نظر داریم همان فعالیتها را در اینجا نیز ادامه دهیم.سعی بر آنست که محتوای مطالبمان را بیشتر به مشکلات و معضلات موجود و عواملی که باعث بوجود آمد معضلات میشود، معطوف کنیم، امیدواریم مطالبی که در بلوچی گپ منتشر میکنیم رضایت خاطر شما دوستان را جلب کند،
آدرس جدید ما در بلاگ اسپات http://gapgaal.blogspot.com
آدرس ایمیل ما

۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

فرود اضطراری 2 هواپیمای جمهوری اسلامی در ترکیه


دو فروند هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی صبح امروز ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه آتاتورک استانبول شدند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود حیدری سرکنسول جمهوری اسلامی در استانبول گفت: یکی از این دو هواپیما از نوع ایرباس آ-300 و حامل 209 مسافر و 18 خدمه که از تهران عازم دوسلدورف بود که پس از ورود به حریم هوائی ترکیه با برج مراقبت فرودگاه استانبول ارتباط برقرار و درخواست فرود اضطراری کرد.
هواپیمای مذکور در ساعت 10:02 صبح امروز به وقت محلی و در حالیکه از موتور سمت چپ آن آتش و دود بر می خاست موفق به فرود اضطراری شد.
سرکنسول رژیم در استانبول گفت: هواپیمای دیگر از تهران عازم استکهلم بود که بدلیل بروز نقص فنی ساعت یازده و سی دقیقه به وقت محلی ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه استانبول شد.

اعتراف جدید وزیر اطلاعات رژیم : در به اسارت گرفتن رهبر جنبش مقاومت ، سربازان بدنام عددی نبوده ، بلکه با همکاری دستگاههای اطلاعاتی دنیا صورت گرفته است



به گزارش آژانس خبری تفتان : وزیر اطلاعات رژیم در جدیدترین بیان خود اعترف کرد که در به اسارت گرفتن شهید اعظم امیر عبدالمالک بلوچ سربازان بدنام امام زمان دست نداشته و ما جلوتر دروغ گفته بودیم ، بلکه این عملیات تروریستی را با (" فريب دستگاه‌هاي اطلاعاتي دنيا، ريگي را دستگير كرديم") انجام داده ایم.
وزیر اطلاعات با این بیانش ثابت کرد سربازان بدنام و جنایتکارش در اسارت رهبر جنبش عددی نبودی بلکه با هزینه میلیون ها دلار و همکاری سرویس های اطلاعاتی دنیا به این عمل تروریستی دست یافته است.
قابل ذکر است که جنبش مقاومت جندالله در اطلاعیه ای که بعد از اسارت رهبر جنبش نشر کرده بود این" عملیات تروریستی را همکاری سرویسهای اطلاعاتی غرب از جمله سیا و اطلاعات افغانستان و اطلاعات پاکستان دستگیر و به رژیم جنایت پیشه ولایت فقیه تحویل داده شد" خوانده بود و همچنین ذکر کرده بود : رژیم ایران و وزارت اطلاعاتش حقیرتر و ناچیزتر از اینند که چنین عملیاتی را به اجرا در آورند و ما به زودی مدارکی را از همکاری امریکا و انگلیس و سرویسهای اطلاعاتی منطقه را با رژیم ولایت فقیه ارائه خواهیم داد.
قبل از ارائه مدارک و شواهد رژیم خودش اعترف کرد که در این عملیات تروریسی سربازان بدنام امام زمان دست نداشته بوده است و بر همگان واضح شد که رژیم آخوندی رژیم مکار و حلیه گر است و بنیادش بر این امر تقیه و دروغ بنا شده است.
لینک خبر : وزیر اطلاعات رژیم
لینک اطلاعیه : جنبش مقاومت جندالله

۱۳۸۹ مرداد ۲۳, شنبه

اعدام ناگهانیِ بیش از هفتاد نفر در مشهد


ندای سبز آزادی: شنیده ها حاکی است، طی چند روز گذشته بیش از هفتاد نفر از زندانیان زندان مشهد به صورت ناگهانی اعدام شده اند. به گزارش خبرنگار ندای سبزآزادی از مشهد، بعضی از این افراد که گویا در رابطه با مواد مخدر دستگیر شده بودند، حکمهای قضایی خود را پیش تر از این دریافت کرده بودند که بر طبق آنها مجازات اعدام شامل حال آنها نمی شده است و حتی به پرداخت جریمه های نقدی نیز کفایت شده است. اما به یکباره و به صورت ناگهانی دستور قضایی مبنی بر اعدام این افراد صادر گردیده است.
هنوز دلیل صدور این حکم از سوی مرجع قضایی مشخص نیست. اما گمانه زنی ها حاکی از آن است که این احکام به دستور نهادهای اطلاعات و امنیتی اجرا شده است. بنا بر اطلاعات خبرنگار ندای سبزآزادی، پیش از نیز در پرونده ای مشابه در همین شهر، در اوایل روی کار آمدن دولت نهم هنگامی که رابطۀ یکی از مامورین رده بالای انتظامی-امنیتی با گروههای مواد مخدر روشن می شود، ناگهان بیش از شصت نفر از افراد مربوط به آن پرونده (که اغلب از اهالی تربت جام و تایباد بوده اند) اعدام می شوند که در بین آنها چند نفر از بستگان مامورین نیروی انتظامی نیز وجود داشته اند.

گفتنی است طبق اطلاعات بدست آمده، در بین افراد اعدام شدۀ اخیر، نام افراد زیر هجده سال نیز مشاهده شده است.

۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

معرفی مخبران بزرگ طایفه شه بخش

بسم الله الرحمن الرحیم
شاهین بلوچستان:اسم تعدادی از جنایتکاران دین فروش که بخاطر پول خون برادرانشان را می ریزند.
به امید الله (ج)در اولین فرصت به درک واصل می شوند .
1_حاجی تاج محمد شه بخش :فرزند محمد حسن
2_سردارمحمد شه بخش
3حاجی کریم شه بخش : فرزند رحمت خان
4_نوک بنده شه بخش
5اکبر شه بخش :فرزند فیض محمد
اینها کسانی هستند که به خاطر پول دین و ناموسشان را می فروشند ودستهایشان به خون صدها جوان بلوچ الوده است

خون برادرانشان را به خاطر پول می ریزند فکر می کنند روز قیامت با پول می شه جواب الله را داد .

۱۳۸۹ مرداد ۲۱, پنجشنبه

سه نفر در لرستان اعدام شدند



سه نفر در شهرستان ازنا از توابع استان لرستان ایران، روز چهارشنبه ۲۰ مرداد (۱۱ اوت) اعدام شدند.

حمیدرضا ابوالحسنی، رئیس دادگستری شهرستان ازنا، اعدام این سه نفر را در ارتباط با پرونده آدم ربایی که در سال گذشته انجام گرفته بود دانست و گفت: "ایران اسلامی ناامن‌ ترین کشور برای افراد شرور، قاچاقچی و کسانی است که به هر نوعی بخواهند ایجاد ناامنی کنند و با شدت با اینگونه افراد برخورد می‌شود".

بر اساس گزارش ها، این سه نفر در میدان نماز شهرستان ازنا، با حضور بیش از دو هزار نفر از مردم به دار آویخته شدند.

ایران یکی از کشورهایی است که بالاترین آمار اعدام در جهان را دارد.

در گزارش سازمان عفو بین الملل، تعداد اعدام های صورت گرفته در ایران در طول سال ۲۰۰۹ میلادی، بیش از سیصد و هشتاد و هشت مورد اعلام شده که پس از چین، با جمعیت بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون نفر، ایران رتبه دوم را به خود اختصاص داده بود.

گزارش حمله احتمالی اسرائیل به ایران در صدر خبرهای روزنامه عربی



گزارش یک مجله آمریکایی درباره احتمال بالای حمله نظامی اسرائیل به ایران در صدر خبرهای روزنامه های مهم عربی چاپ لندن قرار گرفت و برخی روزنامه های مهم عربی مانند الشرق الاوسط و القدس العربی نیز این گزارش را تیتر یک خود کردند.
سایت حکومتی عصر ایران : براساس ادعای یک مجله آمریکایی ، اسرائیل حتی بدون چراغ سبز آمریکا هم به ایران حمله نظامی خواهد کرد.
برپایه گزارش مجله آمریکایی " آتلانتیک" ، اسرائیل در صورتی که به این نتیجه برسد که حمله نظامی تنها را ه توقف روند هسته ای ایران است حتی بدون چراغ سبز آمریکا هم به این اقدام دست خواهد زد .
"جفری گولدبرگ" در گزارشی در این مجله می نویسد: پس از مصاحبه و گفت وگو با 40 نفر از تصمیم گیران گذشته و حال در اسرائیل، آمریکا و تعدای از کشورهای عربی به این نتیجه رسیده است.
بنیامین نتنیاهو یکی از افرادی است که پیش از تصدی سمت نخست وزیری اسرائیل با او نیز مصاحبه طولانی شده است.
در گزارش مجله آتلانتک آمده است: اجماع نظر و احتمال بیش از 50 درصدی وجود دارد که می گوید اسرائیل قصد دارد حمله نظامی خود را علیه ایران تا پیش از ژوئیه آینده ( در یک سال آتی) انجام می دهد.

مشاور اوباما:کاخ سفید به فشارهای خود بر رژیم ایران ادامه می دهد

"جیم جونس" مشاور "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی بیان کرد که تحریم ها علیه جمهوری اسلامی پیش از آن که واشنگتن شروع به بررسی روش های دیگر تاثیر گذاری بر رژیم ایران بکند، جواب خواهد داد. این مطلب را خبرگزاری "روس بیزینس کانسالتینگ" گزارش داد.
جونس اظهار کرد که همین الان هم نتایج عملکرد تحریم ها مشهود است، در عین حال وی تاکید کرد که کاخ سفید به فشارهای خود بر جمهوری اسلامی ادامه می دهد تا تهران را مجبور به توقف برنامه هسته ای خود کند.
با وجود این، مشاور اوباما تصریح کرد که هنوز امکان استفاده آمریکا از قدرت علیه رژیم ایران بالا نرفته است.
ژنرال بازنشسته "جیمز لوگان جونس" پسر، توسط اوباما به سمت بیست و یکمین مشاور در امور امنیت ملی انتخاب شده است. وی تا پیش از بازنشستگی در سال 2007، فرمانده کل نیروهای ائتلافی در اروپا و سی و دومین فرمانده تفنگداران دریایی بوده است.
مشاور امنیت ملی، توسط رئیس جمهور و بدون تائید سنا برگزیده شده و مستقل از دپارتمان دولتی و وزارت دفاع کار می کند و مشاور اعظم رئیس جمهور در کلیه امور امنیت ملی است.

۱۳۸۹ مرداد ۲۰, چهارشنبه

گزارشي از دستگيريهاي اخير در روستاهاي "پیرسوران - سرجنگل"در اطراف زاهدان

شاهین بلوچستان:گروهی از ماموران انتظامی رژیم صبح روز سه شنبه 19 مرداد 1389 به روستای پیرسوران سرجنگل یورش می برند و دو نفر از طایفه شه بخش به نامهای (خدارحم فرزند ملا شاه دوست ) (قلام محمد فرزند سلطان محمد)را دستگیر و به زاهدان منتقل می کنند.
طايفه شه بخش يکي از بزرگترين طوايف بلوچستان ميباشد.علاوه برفشارها و تبعيضات مشترکي که ازطرف رژيم جمهوري اسلامي به اين طايفه و بقيه طوايف بلوچي وارد ميشود آنها ازچند سال اخير دچار فشارهاي مضاعف و ويژه اي بوده اند
آنها بيشتر درجنوب شرقي زاهدان درمناطق "شوره ,دومک , کورين, چشمه , گوربند , رودماهي و قلابيد وپیرسوران" سکونت دارند.

يکي از حادترين مشکلاتي که افراد اين طايفه ازچند سال اخيرگريبانگير آن هستند مسئله "اسم فاميلي" آنها (شه بخش و يا اسماعيلزهي) ميباشد. صرفا بخاطر اينکه اسم خانوادگي آنها "شه بخش" است بطور آشکار روزمره در مراکزي مانند "اداره ثبت مالکيت " ،" اداره ثبت احوال " و حتي مراکز آموزشي و استخدامي مورد تبعيض قرار ميگيرند
هنگام مسافرت (شهر به شهر) فقط بخاطر اسم خانوادگيشان در" پستهاي بازرسي" مورد اتهامات بيهوده , آزار و اذيت قرار ميگيرند- ميتوان گفت که زندگي روزانه آنها هميشه همراه با دلهره و نگرانی ميباشد
تعداد زيادي به دلايل امنيتي , اقتصادي و تحصيلي فرزندانشان در دانشگاه و محيط کارناخواسته اقدام به عوض کردن نام خانوادگي خود شده اند
ناگفته نماند که بيشترين قتلهاي حکومتي و اعداميان در بلوچستان ازافراد طايفه "شه بخش" ميباشند و در حال حاضرصدها جوان ديگرازاين طايفه بدون برخورداری از وکیل و حق اعتراض به عناوين مختلف درزندان درانتظارمرگ هستند .

شهید امیر عبدالمالک ریگی